marți, 11 mai 2010

Invatamant centrat pe student?



Am ajuns la concluzia ca pregatirea pentru un examen e foarte productiva... creeaza premisele pentru tot felul de revelatii educationale... ( evident fara legatura cu disciplina de studiu ) . De exemplu... cred ca cea mai buna metoda de evaluare centrata pe student ar fi sa ii permiti acestuia sa isi aleaga forma de evaluare.. Adica.. daca studentul vrea test grila.. sa dea grila... daca vrea examen oral.. asa sa il dea .. Multe persoane nu se indentifica cu o anumita forma de evaluare si daca scopul examenului ar fi sa te ajute pe tine sa autoevaluezi ce si cum ai invatat ... si pe profesor .. sa inteleaga care e nivelul tau real de pregatire, fara restrictiile metodei impuse... cred ca rezultate noastre si satisfactiile dupa un examen ar fi mult mai mari. Stiu ca si ideea asta e destul de greu de implementat ...la fel ca cea in care sustineam ca ar fi dragut ca firmele sa sustina universitatile prin donatiile noilor lor tehnologii pentru a creste pregatirea studentilor si capacitatea lor de integrare pe piata fortei de munca... dar...facand brainstorming cu mine insami... poate iese o idee bunicica... si nu foarte greu de implementat.


Ps : Am realizat o chestie.. Mie imi place sa fac proiecte pentru facultate.. proiecte care sa fie deosebite... pentru care sa ma documentez mult timp, care sa surprinda prin informatii, estetica.. prezentare..
Am facut cel putin 2-3 proiecte mai mari pe an... si dupa fiecare prezentare am fost dezamagita... profii nu prea ma lasau sa prezint.. spuneau ca au citit proiectul ... imi puneau 2-3 intrebari... si .. gata.. Chiar daca punctajul era maxim ... simteam ca nu am reusit sa transmit placerea cu care am lucrat pentru proiect si cat de tari sunt informatiile din el..

VOi nu ati patit asta? am inteles ca asta e sentimentul unora dupa ce predau lucrarea de licenta ...

Spor la invatat !

Un comentariu:

  1. comentarii la postarea mea gasiti aici : http://www.traianbruma.ro/2010/05/antieducatia-din-universitati-1/ Nu am popularitatea lui Traian, dar e bine ca il cunosc :P

    RăspundețiȘtergere