miercuri, 23 ianuarie 2013

Despre SiSC, valori si Prieteni

Astazi am participat la o dezbatere care m-a facut sa realizez cat de tare imi e dor de SiSC, de ANOSR, de miscarea studenteasca in general. Sunt constienta ca exista un moment in care trebuie sa iei decizia dificila de a merge mai departe si de a te axa pe viata ta profesionala, dar niciodata cred ca n-am sa pot renunta sa ma mai simt siscoata. Nu am fost genul de alumni care sa se amestece foarte tare in treburile organizatiei. Am fost in schimb tot timpul alaturi de ei si le-am oferit ajutorul de fiecaredata cand au considerat ca experienta mea le-ar fi de folos.


 Dragii mei SiSCoti,


 Va adresez cateva randuri care sper sa ajunga la inimile voastre asa cum in urma cu cativa ani ajungeau la inima mea discutiile cu Traian, cu Vlady, cu Cezar, cu Robi sau cu Vio. Daca nu stiti la cine ma refer.. foarte rau... sper ca Natty sa remedieze imadiat aceasta problema, daca stiti.. atunci ma bucur :).


Am participat astazi la o dezbatere foarte generala, destul de nestructurata as putea spune. Am constatat cu tristete ca o structura care ar trebui sa se implice activ in imbunatatirea vietii tinerilor sub aspect economic, social si de ce nu moral, considera ca fiind o prioritate organizarea unei competitii sportive. Am realizat in acel moment ce norocoasa am fost sa fac parte dintr-o structura care si-a pus masiv amprenta asupra mea, a caracterului meu, a scarii mele de valori... evident intr-un sens bun. Daca mai exista o farama de indoiala ca singura sansa de dezvoltare a Romaniei sunt tinerii care se implica in organizatiile studentesti, acum m-am convins. Apreciez din toata inima carieristii, cei care stiu foarte bine ce isi doresc din punct de vedere profesional si prefera sa isi dedice tot timpul liber atingerii acestor obiective. Totusi consider ca intr-o societate egoista, in care devine din ce in ce mai complicat sa iti castigi existenta, doar idealistii ca voi pot produce o schimbare de mentalitate. Nu cred ca Romania are nevoie numai de bani. Cred ca pe termen lung societatea romaneasca are nevoie de o redefinire a valorilor pe care se dezvolta. Spunea astazi Traian Basescu ca asemeni anului 1859, Romania are nevoie de reforme in foarte multe domenii. Sunt total de acord cu aceasta afirmatie ... Romania are nevoie in primul rand de o reforma morala si etica.

Scrisoarea catre voi pare una generala pentru ca nu am vorbit despre organizatie in mod special. Nu am facut-o si nu o fac pentru ca nu imi propun sa va dau indicatii, directii sau sa va setez eu obiectivele. Asta e datoria voastra. Consider ca eu, in mandatele mele de presedinta am reusit sa reformez SiSCul, sa-l aduc mai aproape de studenti si de motivele pentru care organizatia a luat fiinta. Ma adresez voua deaorece stiu ca sunteti minunati, motivati, energici si ca prin oameni ca voi exista speranta ca cel putin nepotii nostrii, daca nu copii , sa se dezvolte intr-un mediu sanatos.

Vreau sa retineti in linii mari urmatoarele 3 lucruri :

 1. Romania nu e o tara aflata pe marginea prapastiei, e o tara in care merita sa investim si sa muncim, cu o istorie frumoasa care merita cunoscuta si cinstita. Acordati-va sansa de a vorbi cu tinerii basarabeni care va sunt colegi si va asigur ca motivatia voastra de a ramane in Romania si de a aprecia mai mult statul in care traiti va creste.

 2. Nu uitati niciodata ca SiSC exista pentru studenti. Latura de Sindicat este cea care o diferentiaza de celelalte organizatii studentesti din ASE si cea care influenteaza tipologia membrilor. Voluntariatul te invata sa oferi, Sindicalismul te invata sa oferi si sa lupti in acelasi timp. Consider ca atat pentru voi cat si pentru structura faptul ca va ocupati si de proiecte si de reprezentare nu este decat un castig.

 3. Prieteniile pe care vi le faceti acum, in studentie, in organizatie, sunt cele care probabil va vor ramane pe viata. Incercati sa le pastrati, sa le intretineti si sa le apreciati. Valorile si obiectivele comune sunt lucrurile care va unesc. Eu am avut norocul de a imi forma propria familie in Bucuresti prin intermediul SiSCului. Nico, Georgy, Alina si mai apoi Roxana au fost persoanele care m-au ajutat sa nu-mi pierd niciodata nici motivatia, nici energia, nici entuziasmul... si din fericire continua sa fie alaturi de mine. In urma cu vreo 3 ani am avut un parteneriat cu TVR Cultural. Am dat un interviu despre modelele din viata noastra. Nico a afirmat in emisiunea respectiva ca modelul ei in viata sunt eu. De fiecaredata cand mi-e greu, cand simt ca nu mai am forta sau ca sunt coplesita de probleme.. revad acea emisiune si ma remotivez. Partea si mai draguta a fost sa descopar ca si mama mea face acelasi lucru :). Va multumesc fetelor ca existati, ca imi sunteti prietene si ca sunteti siscoate !


 Cu mult drag,

 Dana Nicula ( zisa si Dana SiSC nu cu prea mult timp in urma )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu